11.25

"Diesel och bensinpriset har gått upp igen. NU får det vara nog. Fredagen den 32 maj tänker åkerinäringen, bilister och chaufförer göra en gemensam demonstration. Blockera alla tank stationer så ingen kan tanka. Då måste staten börja inse att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mycket som helst. Priset har under 3 år ökat ca 3 kr per liter på alla drivmedel. Skicka detta vidare till alla kollegor och bilister."

Ja alltså visst.. det är ju säkert en fin tanke.. men är det bara jag som inväntat löne dagen och bara har n¨gra droppar bensin kvar i tanken? Jag behööver ju tanka. Dessutom tror ni verkligen att dom kommer sänka bensin priset för att man vägrar tanka EN endaste dag.. det har jag ju lite svårt att tro faktiskt.. eller? Vad tror ni?

Idag ska jag hinna med att städa, sola, träna och plocka ner lite saker i förrådet.. Helst innan klockan 16.. och jag är ju som lite slö när jag är ledig så jag håller inte ett sånt högt tempo..  så vi får se.. men solen skiner iallafall även om det inte är supervarmt. Men sol är alltid sol och det blir vi glada av!



Kommentarer
Postat av: elin westberg

hej vännen :) hoppas allt är bra med dig. du jag undrar, är inte det där ett skämt? den 32 maj vet iaf inte jag när det är..

2008-05-25 @ 14:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback