Onsdag

Jag blir tokig på vår boxer. Måste stänga av och på hela tiden för att den ska funka. Jag kan bli galen av frustration ibland.. igår blev jag helt tokig av att jag inte kunde hitta nycklarna. Riktigt tokig. Typ.. "kasta saker omkring mig och skrika - tokig". Det är inte så hälsosamt tror jag.

Något annat som inte är hälsosamt är mitt sjuka begär av att shoppa.. det går för långt. Jag kan ärligt säga att jag mår bra av att shoppa. Jag mår bra av att köpa ett par nya skor, en ny klänning eller bara ett nytt skärp. Om jag inte får handla så känner jag mig helt tom. Dessutom måste jag på ett sätt handla eftersom jag hela tiden måste hänga med kläderna vi säljer i butiken. Men grejen är ju att jag behöver faktiskt inte handla upp halva lönen. Förut kunde jag handla så mycket.. när jag bodde hemma och när jag jobbade mer. Men nu när jag får mindre pengar (som mer än väl skulle räcka och bli över omjag inte handlade så mycket) är det inte riktigt lika lätt.

När vi dessutom ska försöka spara pengar för att vi ska kunna åka utomlands är det ännu mindre lätt. Den här månaden har det ändå gått "bra". Två dagar kvar till lön och 200 kronor kvar i kassan. Förra månaden var pengarna slut när det var typ 2 veckor kvar till lön! "Men sluta handla så mycket då!" säger alla.. Men det är så svårt! Dessutom VILL jag handla.. Jag vill handla kläder och skor, jag vill handla snygga saker till lägenheten jag vill handla lyxig mat. Jag vill unna mig helt enkelt. Jag är en njutningsmänniska som unnar sig lite för mycket av allt kanske man skulle kunna säga..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Blir nästan rädd för o flytta nu när ni alla skriver att ni har lite pengar på konto o tjosan hejsan, hur ska de då gå för mig som knappt har ett jobb :P

Postat av: Ida

Man måste ju få unna sig, man har ju ingen nytta av pengarna om man skulle dö eller råka ut för en olycka imorrn eller så, man ska unna sig medans man kan!

2007-11-21 @ 19:13:35
URL: http://idaasp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback