psykologutbildning vs. PA utbildning

Jag har sånt jäävla problem med att välja vad jag vill läsa.. heeela tiden har jag velat läsa PA utbildningen.. http://www.miun.se/mhtemplates/katalogprogram____22285.aspx?KatalogProgramId=240. Men nu helt plötsligt ska dom ju starta ett psykologprogram i östersund också.. så nu har jag problem http://www.miun.se/mhtemplates/MHPage____30417.aspx?epslanguage=EN.  Jag har sån himla ångest över det här så jag vet inte vad jag ska ta mig till. PA= tre år, kan läsa första året på distans, behöver inte flytta, har varit förstavalet hela tiden, kan jobba samtidigt.. PS= 5 år, kan nog inte läsa på distans, kanske behöver flytta om man inet kan pendla(???), blir nog svårt att jobba samtidigt... MEN är också egentligen det jag är mest intresserad av att läsa..

what do to?

Kommentarer
Postat av: Ida A

Marre pendlar till Östersund vet jag fast hennes utbildning inte är på distans, Johanna Vickberg också. Men det beror kanske på hur utbildningen är upplagd. Svårt att hinna med att jobba mycket under utbildningen överhuvudtaget tycker jag, fast Psykolog har väl ingen praktik (?) så det underlättar ju jobbandet. Jag tror det kommer bli bra hur som helst Anna :)

Postat av: Elin W

Haha tänkte skriva exakt samma sak som Aspen, att Marre pendlar och hon tycker det funkar super. På hennes utbildning (sociologi) så är det ett gäng som pendlar Ösund-Sundsvall, så de har bildat en studiegrupp som brukar träffas i Sundsvall ist för Ösund inför tentor och så. Jag tror att det är ganska vanligt för alla utbildningar i Ösund att det är ett gäng som pendlar till Svall.

Jo PS har väl praktik, men jag tror att det blir besvärligt att jobba mycket vilket som, oavsett utbildning. Mycket för att fribeloppet (ca 50000kr/termin) inte får överskridas om du vill ha CSNbidrag varje månad. Men extra kan man jobba, tror jag att du kommer hinna med oavsett vilken du väljer.

2008-01-08 @ 13:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback