19.58

Idag har vi varit så duktiga! Vi har rivit ur alla smutsiga kläder i garderoberna (som vi lagt på golven för att gömma) Vi har tömt ut den proppfulla tvättkorgen.. och vi har tagit ut all blandad smutsig tvätt ut tvättmaskinen (som vi har lagt där för att gömma). Vi har lagt allting på en STOR hög på golvet.. jag har ett bildbevis men orkar inte ladda upp nu, det får bli senare. Sen har vi sorterat i 100 olika högar känns det som.. -handdukar -lakan -vit 60 tvätt -svart 60 tvätt - svart 40 g tvätt, vit 40 g tvätt, vita skjortor, svarta skjortor, plagg som inte får tvättas med något annat plagg, 30 graders plagg.. JA ni ser ju själva. Det är MYCKET tvätt. Sen har vi stoppat dessa i sopsäckar så dewt blir lättare att bära ner och tvätta.. 3 högar är klara..  4 högar återstår. SOpsäckarna tog slut.. så det ligger 4 stora högar mitt på golvet i lägenheten. Det vi har märkt efter att gjort det här är hur orimligt mycket kläder vi egentligen har.. så det blev en sopsäck vi ska slänga också.

Men det känns skönt, det känns skönt att vi har tagit tag i det här! Det känns skönt att det är lön imorgon. Det första jag ska köpa är en gul t-shirt i strl L så jag kan ha den till leggings och tjocka strumpisar med ett svart lackskärp i morgon när jag jobbar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback